dinsdag 11 maart 2008

Propaganda Part 2

Grafiek: Koopgedrag Nederlanders op Internet


Ruim 35 procent van de 2800 ondervraagde Nederlanders zegt al eens iets via Internet te hebben aangeschaft of heeft gebruik gemaakt van een betaalde dienst via dit netwerk. Dit is in vergelijking met een half jaar eerder niet noemenswaardig veranderd. Het populairst in aanschaf via Internet zijn muziek-CD's (19,5 procent) en boeken (18,9 procent). De Amerikaanse leveranciers Amazon (boeken) en CD Now worden het meest genoemd: respectievelijk 50 en 44 keer. Dat is veel vaker dan de Nederlandse leveranciers ECI en Boeknet, die 31 en 23 keer genoemd worden.Ook voor kleding (1,4 procent) en vakantie/reizen (1,3 procent) maakt de Nederlander weleens gebruik van Internet. De Nederlandse bloemenhandelaren kunnen hun slogan 'Neem vaker een bloemetje mee' nog wel even behouden; slechts 0,9 procent bestelt weleens bloemen via Internet.

Even een reactie achterlaten op livejournal...

...dat kan. Maar beter niet in Rusland.

http://thedifferencemagazine.blogspot.com/2007/04/do-you-dare-leave-comment.html

How The News Works

Een beetje Propaganda over hoe het nieuws in Amerika werkt..

Internet Censuur

Handige website met informatie over internet censuur wereldwijd en per land
http://www.opennet.net/

Security Camera's volgen op internet

Mensen maken zich al amper zorgen over alle camera's die ons volgen op straat. Misschien omdat ze niet weten wie er aan de andere kant zit te kijken. Zelf denk ik vaak; Ach het is iemand van de gemeente of een beveiligings bedrijf. Maar volgens mij weten vrij weinig mensen dat je zelfs op internet vele camera's kan volgen. Vaak omdat ze niet beveiligd zijn met een wachtwoord waardoor iedereen die maar wil ze kan bekijken en soms zelfs besturen.



http://www.digitalalchemy.tv/2006/11/how-to-view-live-webcams-and-security.html

De Rai Amsterdam: http://83.97.11.135/view/view.shtml

Internet verandert koopgedrag

http://www.challenge-media.com/nieuws/internet_nieuws/artikel347.html

Nederlanders kampioen internetshoppen


LUXEMBURG - In geen enkel EU-land is internetshoppen zo'n wijdverbreid fenomeen als in Nederland: 55 procent van de Nederlanders doet het.
Dat blijkt uit
onderzoek (PDF) van Eurostat, het statistisch bureau van de Europese Unie.

Denemarken, Zweden en Groot-Brittanniƫ scoren gelijk of bijna gelijk aan Nederland. Internetbankieren is ook populair onder Nederlanders (77 procent), maar we moeten het afleggen tegen de Finnen en de Esten (84 procent).

Creditcard
Van alle Europeanen weigert een op de acht te winkelen op internet omdat ze bang zijn hun creditcard- of bankgegevens te geven.

Roemenen en Bulgaren winkelen en bankieren op internet nog het minste in Europa. Veel minder mensen hebben in die nieuwe EU-landen toegang tot het web.

Wangedrag, verslaving, maar ook zakelijke kansen en sociale verrijking in 3D-omgeving.

http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=762935/sc=6e39ed

Google opent online bibliotheek

SAN FRANCISCO - De internetzoekmachine Google heeft donderdag haar online bibliotheek geopend, hoewel de deuren voorlopig op een kiertje blijven staan. Google durft het nog niet aan om boeken waar auteursrechten op rusten op internet te zetten omdat daarover twee rechtszaken zijn aangespannen.

Wel zijn onder meer geschiedkundige werken in te zien over de Amerikaanse Burgeroorlog, evenals stukken uit het Amerikaanse Congres en biografieƫn. Afzonderlijke pagina's kunnen worden opgeslagen.

Volgens Google is het beschikbare materiaal slechts een fractie van wat er uiteindelijk aan gescande werken te vinden valt in zijn bibliotheek. Het bedrijf heeft deze week gezegd het scannen van boeken waarop copyright rust, weer op te pakken. Hoe het met de rechtszaken omgaat, hield het voor zich. De zaken zijn aangespannen door zowel schrijvers als uitgevers.

bron: http://www.yayabla.nl

Hier vind je de nieuwe google bibliotheek

Photoshop make-over



In dit filmpje wordt duidelijk dat je niet mooi hoeft te zijn om fotomodel te worden!

Waarheid van Beelden

Voor het vak mediatheorie heb ik een weblog gemaakt met als thema: De waarheid van beelden. In het kader van het projectweek dat ik op dit moment volg, Wie heeft de macht op internet kan ik mijn weblog als startpunt gebruiken om verder onderzoek te verichten.



Je kan mijn weblog hier vinden.

Shailendra Soekhoe

Open Content

Door de enorme groei van content, dus inhoud, op het internet en de mogelijkheid deze content te verspreiden, over te nemen en te gebruiken bleek de traditionele manier van 'copyright' niet meer van toepassing te zijn. Mede door de opkomst van de Open Source software, dus programmatuur die je mag aanpassen, zijn er verschillende manieren gekomen om de copyright van gemaakt werk te beschermen. Deze zijn onder gebracht in verschillende licenties voor verschillende vakgebieden. Je kunt hierbij als maker van het werk zelf aangeven welke restricties er aan het werk verbonden zijn.

Lawrence Liang heeft hierover het boekje Guide to Open Content Licenses geschreven. Waarin de verschillende vormen omschreven staan.